• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Start
  • Lotus Informatie
  • Specials

Lotus Speciale Modellen

Lotus Extreme (2000)

In 2000 werd de Extreme gepresenteerd, een ontwerp van student Ted Mannerfelt. Mannerfeldt heeft de Extreme ontwikkeld tijdens een stage bij Lotus, met steun van hoofdontwerper Russell Carr. Het is een tweezitter met de zitplaatsen achter elkaar. De aandrijving wordt verzorgd door een 120 pk sterke 700cc motorfietskrachtbron. Met een zesbak en een gewicht van 450 kilo geeft dat een theoretische 0-100 tijd van vijf seconden. Bijzonder aan de Extreme is verder de wielophanging, die de carrosserie tegen laat hangen in de bochten, zoals bij de Nederlandse Carver.

 

Lotus Extreme 2000

 

Lotus Extreme 2000

 

Lotus Etna (1984)

De Lotus Etna is een ontwerp van Giuguaro (Ital Design). Het zou een luxueuze vierzits coupe worden, voorzien van de langverwachte 4 liter Lotus V8 motor. Het enige prototype werd tentoongesteld op de Birmingham Motorshow in 1984. De auto heeft nooit op eigen kracht gereden. De Etna (code M300) bevindt zich tegenwoordig in een Nederlandse collectie.

Lotus Etna

Lotus Etna Proto
Lotus Etna Proto

Lotus M200 (1991)

In 1991 presenteerde Lotus de M200, een 'Speedster' versie van de Elan. De auto heeft een dubbele cockpit en een gedurfder design. Jammer genoeg is de auto wegens geldgebrek nooit in productie gegaan

Lotus M200

Pininfarina Chronos (1991)

Op de autosalon van Geneve in maart 1991 toonde Pininfarina de Chronos. Deze op de techniek van de Lotus Omega gebaseerde coupe volgt de bekende klassieke Pininfarina lijnen.

Pininfarina Chronos
Pininfarina Chronos

Pininfarina Chronos
Pininfarina Chronos

  • 1
  • 2