F1 SignaporeOpnieuw gaat Hamilton aan de leiding van het kampioenschap. Met zijn overwinning en de uitvalbeurt van grootste concurrent Rosberg gaat Hamilton met 3 punten voorsprong aan de leiding.

Heel erg spannend werd het niet voor Hamilton. Al voor de start kreeg Rosberg problemen met zijn stuur. Bij de opwarmronde kwam hij niet van zijn plaats en moest hij vanuit de spits starten. Starten deed Rosberg nog wel, maar de gang kwam er niet meer in. Na zijn eerste pitstop hield hij het voor gezien.

Rosberg was niet de enige met een slechte start. Kobayashi viel al uit in de opwarmronde.

Voor Hamilton was het wegvallen van Rosberg de uitgelezen mogelijkheid om zijn achterstand in het kampioenschap goed te maken. Meteen bij de start sprintte bij weg van de Red Bulls en Ferrari van Alonso.

Een safetycar situatie rond de brokstukken van de voorvleugel van Perez bracht de spanning maar een beetje terug. De Red Bulls doken de pits in voor nieuwe banden en zouden met deze banden de race uitrijden.

Hamilton bleef op de baan en met nog een stop te gaan was het van belang om een voorsprong groot genoeg voor een stop op te bouwen. Na de herstart verliep dat voorspoedig.

Met nog rond de 10 ronden te gaan dook Hamilton de pits in en tussen Vettel en Ricciardo kwam hij de baan weer op. Lang kon Vettel niet genieten van zijn leidende positie. Op de verse banden was Hamilton niet meer te stoppen en reed hij naar zijn 7e overwinning dit seizoen.

Vettel eindigde als 2e en behaalde hiermee zijn beste resultaat dit seizoen. Ricciardo maakte het podium compleet.

Lotus scoorde een 12e en 13e plaats.

Lotus F1

 

It was almost a top-ten finish for Lotus F1 Team in an eventful Singapore Grand Prix.

A mid-race safety car helped determine strategy and Pastor found himself in tenth position as those ahead pitted for new rubber. With the performance life of his – and Romain’s – soft tyres ebbing, so their quicker rivals on fresher rubber were able to gobble up the positions.

Twelfth for Pastor and thirteenth for Romain was the eventual result after a long, hot and hard weekend.

Pastor Maldonado, P12

“We got the maximum out of our performance today and we had a strong consistent race.

I’m pretty happy about this after the issues we had earlier in the weekend. I pitted once more than the others during the safety car period but it didn’t affect my position. It was a tough race, especially the last ten laps where the tyres needed a lot of managing, but I think we were able to do a great race today.”

Romain lost position to Pastor at the safety car restart, and was thereafter unable to get past his team-mate.

Romain Grosjean, P13

“It was hot out there. Things were looking pretty alright until the safety car, we were fighting for points. Unfortunately, I tried to attack too hard on the restart. I wanted to give it everything and with cold soft tyres after a slow safety car period, it was just too much once at the corner. From then on, I couldn’t pass back up through the field to get points.”

Deputy Team Principal, Federico Gastaldi, gave his assessment of the day. "We were very close to scoring points with Pastor and Romain,” he said.

“Unfortunately we couldn’t convert the potential into reality in the end but the team did a great job to get both cars to finish the race after the difficulties that we had through the course of the weekend. So I’m happy. Not rock and roll, but happy.”

De volgende race is op 5 oktober in Japan.

F1 Signapore F1 Signapore F1 Signapore F1 Signapore F1 Signapore