In weekend van 15 en 16 oktober vond de finale van o.m. de GT4 klasse plaats met een te behalen Europese titel en een Nederlandse titel. De kwalificaties vielen voor de Evora van Cor Euser en Dick Freebird niet gunstig uit waardoor zij steeds moesten starten achter een kopgroep van 6 wagens of meer. Bij de race op zaterdag toonde Dick Freebird aan heel snel te kunnen zijn. In een briljante inhaalrace stoof hij van de 9e startpositie door naar een 3e podiumplaats. Op zondag werd de eerste race 's morgens door Cor Euser knap rijdend beloond met een 3e podiumplek.
Stefano d 'Aste rijdend voor de Europese titel reed zich knap naar voren en eindigde op de 2e plaats. Ricardo van der Ende (BMW) werd als winnaar geflankeerd door de twee Evora-rijders en dat mag toch wel geschiedenis genoemd worden. De finale race van 50 minuten met een verplichte rijderswissel was vanaf de start echt genieten. Dick Freebird opende zijn race vanaf de 8e plaats en lag in de Tarzanbocht al op de 3e plaats.
Met een prachtige strakke stuurstijl en bijna sprintachtig rijgedrag stoof hij naar voren en lag al snel op de 1e plaats vóór Ricardo van der Ende. Bij de rijderswissel nam Cor het stuur over en behield lange tijd de lijdende positie. Stefano d 'Aste die stratisch reed om zijn Europese titel veilig te stellen lag lange tijd achter Cor Euser op koers tot dat hij een lekke band kreeg. Toen was er nog één Evora in de race voor weer een Nederlandse overwinning in de GT4-klasse met een Evora want de Europese titel zat er dit jaar nog niet in. In leidende positie en nog twee ronden te gaan voelde Cor dat één van zijn banden aan het leeglopen was en net voor het ingaan van de Tarzanbocht gaf zijn linker achterband de geest en moest hij ontgoocheld toezien hoe Ricardo van der Ende en andere rijders hem alsnog voorbij gingen.
Het eindresultaat is een 8e positie overall. Het had zo mooi kunnen eindigen maar ondanks deze teleurstelling heeft het team Euser/Freebird laten zien dat de Evora zeer competitief is als technisch alles in orde is. Dat de snelle vorderingen dit jaar niet onopgemerkt zijn gebleven mag blijken uit de toenemende belangstelling van het Team Lotus Motorsport want Russel Gibbons en zijn team maar deze keer ook Gavin Kershaw waren door Lotus gestuurd om de Evora-teams met raad en daad bij te staan zonder kosten in rekening te brengen. Dat Cor Euser en Dick Freebird met de Evora rijden wordt door Lotus (en ook Dany Bahar) bijzonder gewaardeerd.
Olav Glasius gaf met historische Grand Prix wagens als de HWM, Masserati 250 en een Ferrari en andere exoten een HARC-demonstratie. Olav reed in de witte Lotus 18 die precies 50 jaar geleden ongewijzigd op het circuit van Zandvoort reed. Het prachtige weer verleidde 18.000 bezoekers dit Formido-evenement te bezoeken waarin ook de Suzuki Swift, Mazda MX5 en de Radical binnen hun klasse met elkaar streden. Al met al een prachtig evenement wat op steeds meer belangstelling mag rekenen.
Foto's zijn te vinden in de galerij.