Op een zomers aanvoelende zaterdag werd de maandelijkse Pub Meet bij Van der Kooi gehouden. Een grote schare Sevens en Elises was een toertocht gaan maken om 's middags bij Van der Kooi af te sluiten.
Sil Steffens had een door hem en zijn zoon zeer fraai gerestaureerde Lotus Seven S1 meegenomen waarover hij de wording en restauratiegeschiedenis vertelde. Het ging om het door Lotus destijds 26e uitgeleverde exemplaar dat er nu als nieuw uitzag. Hazel Chapman heeft deze Seven ooit gezien en goed bestudeerd; haar commentaar: "zo mooi werden ze door ons destijds niet afgeleverd". Zelfs de Lucas ver- en breedstralers waren als de originelen en ook de motorkapsluiting. Zo ook de grijs/groene kleur van het buizenframe. De 1100 cc Ford motor is van het type dat destijds ook in de Ford Anglia zat en zo ook het kunststof stuurtje dat van een Ford kwam. De voor huidige begrippen wel erg grote wielen en hoge banden met wieldoppen bleken ook een zoektocht op zich maar zo werden deze Sevens oorspronkelijk wel afgeleverd.
Jan-Bart Broertjes heeft een zeer fraai boek met foto's over deze Seven en haar geschiedenis gemaakt wat ter inzage was meegebracht. De belangstelling was groot en ook de opkomst was weer als zo vaak en ook niet Lotus rijders voelen zich thuis bij Van der Kooi en dat is mooi want vroeg of laat gaan ze vallen voor een Lotus. Rainier Vos en zijn team hadden zich weer uitgesloofd als gastheer en Sil Steffens werd bedankt voor zijn boeiende lezing met een naar ik begrijp Elise wijn. Opvallend dat er drie Zenossen stonden waarvan één verkocht was en een nieuw type Zenos E10R met 350 Pk die er heel racy uitzag als een 3Eleven killer.
Foto's in de galerij.